2013.02.26.
00:53

Írta: ETIaYETI

A kutyák 10 kérése a gazdájukhoz

Ez most némileg rendhagyó poszt, mert képek, videók nélküli gyűjtemény következik.  Amolyan kutya tízparancsolat, melynek szerzőjeként ma már csak az internetet tudjuk megjelölni, esetleg kedvenc eblélekszakértőnket, Csányi Vilmost tudjuk elképzelni. Ha többet tudna valaki az eredeti gyűjtőről, kérjük, feltétlen jelentkezzen. Eb tartóknak egyébként kötelező olvasmánnyá tennénk. Lássuk akkor a tíz kérést:

1. Minden elválásunk - még ha rövid időre is hagysz magamra - fájdalmas nekem. Kérlek, vedd ezt fontolóra, mielőtt magadhoz veszel!

2. Ne szidj és ne büntess szigorúan. Neked van munkád, szórakozásod, vannak barátaid és céljaid - de nekem csak Te vagy.


3. Kérlek, adj elegendő időt arra, hogy megértsem, mit vársz tőlem.

4. Mielőtt megütnél, gondolj arra, hogy könnyedén összeroppanthatnám a kezedet - mégsem tennék ilyet soha.

5. Kérlek, néha beszélj hozzám. Ha szavaidat nem is mindig értem, a hangodat és a hangsúlyaidat jól ismerem.


6. Gondolj arra, hogy valamikor szabadon éltem. Engedd, hogy időnként erdőn-mezőn mozoghassak, futkározhassak - ez jót tesz neked is.

7. Kérlek, ne sajnáld tőlem a jó falatokat. Legjobban akkor ízlenek, ha tőled kapom - s igyekszem megszolgálni érte.


8. Te vagy az én gazdám - és nem mások. Ezért kérlek, ne kényszeríts arra, hogy idegeneknek is szót fogadjak vagy bohóckodjak nekik, s ne alázz meg előttük.


9. Ne feledd, hogy idővel nekem is kialakulnak az egyéni tulajdonságaim, szokásaim és érzelmeim.

Fogadd el, hogy számomra ezek ugyanolyan fontosak, mint Neked a sajátjaid.

10. Kérlek, gondoskodj rólam, ha beteg vagy öreg leszek - hiszen Te is öreg leszel egyszer.

5 komment

Címkék: természet állatok

A bejegyzés trackback címe:

https://listsick.blog.hu/api/trackback/id/tr25055948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamox 2013.03.01. 11:06:08

A kutyák az ember legjobb, leghűségesebb barátai!
Életüket adnák imádott gazdájukért. Nekem is volt
egy kis tacskóm, de már régen meghalt szegény! Úgy
sírtam utána, mint egy gyerek. Akkor még kertes
házban éltünk, ma már nem. Ide nem hozok kutyát, mert nem érezné jól magát a harmadik emeleten még akkor sem, ha gyakran levinném sétálni, levegőzni!

YAN CHI 2013.03.01. 22:24:13

szamox van olyan kutyafajta ami nagyon jól érzi magát lakásban tarva, és csak annyi sétára van szüksége hogy elvégezhesse a dolgát

Eva Teschner 2013.03.02. 14:17:38

A KUTYA egy csodálatos élőlény,csak szeretni lehet.Ő minden mozdulásával csak az imádatát üzeni felénk.Nálunk ŐK családtagok és úgyis bánunk velük.Mindent,de mindent 100-szor meghálálnak.Akinek valamilyen okból nem lehet kutyája az nem is tudja meg,hogy milyen az önzetlen szeretet.Én és a drága párom imádjuk őket.Két ördögünk van.

DelfinaLavinakutatóAdél 2013.03.04. 10:12:57

A fenti 10 kérést Manfred Koch-Kostersitz: 400 tanács kutyabarátoknak című könyvében találtam, ahogy a könyv címe van, baloldalon " Ha a barátom vagy:" után a 10 kérés.
Ajánlom mindenkinek a könyvet, ha még kapható.
Próbáltuk mindig ezeket a kéréseket tiszteletben tartani, és szerintem az öröklött génjein kívül ez is segített, hogy mindig tökéletes családtagunk volt.
Sajnos lassan a 10. pontnál járunk, mert a drága "kis" bernáthegyink most 17-én tölti a 10 életévét, de remélem a sok szeretet, amit viszonzásul kapott az ő figyelméért, hízelgéséért, gondoskodásáért, védelméért, mókáiért, jelenlétéért még sokáig velünk tartja erőben egészségben.

SzőllősiLajos 2013.08.18. 10:15:32

Igaz az a közmondás, hogy kutya nélkül lehet élni de minek??
süti beállítások módosítása